Uuring "E-sigareti maitsepiirangute mõju tubakatoodete müügile"
Tubaka kahju vähendamise eksperdid on juba kaua aega väitnud, et mis tahes toote piirangud viivad vastasmüügi suurenemiseni. Hiljuti testiti seda hüpoteesi seoses maitsestatud veibitoodetega.
Eksperdid leidsid, et uute maitsepiirangute tõttu müüdi iga müümata jäänud maitsestatud e-sigareti kapsli asemel 15 tavaliselt sigaretti. Sellest järeldati, et maitsepiirangud sundisid e-sigareti kasutajad naasma tavaliste sigarettide juurde. Lisaks märkisid nad, et noorte seas kõige levinumad sigaretibrändid nägid müügi suurenemist.
Uuring "E-sigareti maitsepiirangute mõju tubakatoodete müügile" viidi läbi mitme rahvatervise eksperdi poolt, nende hulgas tuntud Michael Pesko. Uuringu eesmärk oli uurida, kuidas e-sigareti maitsepiirangud mõjutavad tubakatoodete müüki arvestades, et toodetele kehtestati maitsekeelud enam kui 375 USA omavalitsuses ja seitsmes osariigis.
See tähendab, et kõik positiivsed edusammud, mis võisid olla saavutatud e-sigareti maitsete keelamisega, oleksid tühistatud inimeste poolt, kes hakkasid suitsetama tavalisi sigarette, mis on märkimisväärselt kahjulikumad kui e-sigaretid. "Lisaks suurenesid sigarettide müügid isegi nende brändide seas, mida alaealised kasutavad ebaproportsionaalselt palju. Seega võivad igasugused rahvatervise kasud e-sigareti kasutamise vähendamisel maitsepiirangute kaudu tõsta rahvatervise kulusid, mis tulenevad suurenenud tavasigarettide müügist."
Ühekordsete e-sigarettide tõus
2020. aasta alguses piiras FDA täidetavates e-sigareti seadmetes (nagu Juul jms.) maitsed, lubades ainult mentooli ja tubaka maitsed, mis tavaliselt meeldivad täiskasvanutele. Kuid piirang ei laienenud ühekordsetele e-sigarettidele. Seega on veel üks viis, kuidas maitsekeeld on pigem kahjulik kui kasulik kuna paljud e-sigareti kasutajad on üle läinud ühekordsetele e-sigarettidele, mis on teadagi väga saastavad meie keskkonnale.
Reuters teatas eelmisel aastal, et ühekordsed e-sigaretid moodustasid ühe kolmandiku kõigist USA e-sigarettide müügist, möödudes sellega Juulist, mis omal ajal hõivas 30% turuosa. Ühekordsed e-sigaretid olid juba aastaks 2019 väga populaarsed kuna sotsiaalmeediaplatvormidel (nagu TikTok ja Instagram) kasutati suunamudijaid nende toodete reklaamimiseks.
Ühekordsete e-sigarettide mugavus ja lihtsus on kaks peamist tunnust, mis muudavad need atraktiivseks esmakordsetele kasutajatele ja eksperimenteerijatele. Veel üks põhjus miks ühekordsete e-sigarettide müük tõusis, oli asjaolu, et nendes kasutati sünteetilist nikotiini, mis vabastas need regulatsioonidest.
Ühekordsed e-sigaretid moodustavad peaaegu 40% maailma veibitööstusest
Samal ajal on ECigIntelligence'i hiljutine analüüs näidanud, et ühekordsed e-sigaretid moodustavad nüüd peaaegu 40% kogu maailma veibitööstusest. Kuigi tooted on algselt ainult USA turul populaarsust kogunud, kogevad nüüd ka teised maailma riigid nende tohutut müügitõusu.
Õnneks on hiljutine positiivne areng toimunud keskkonnasõbralike alternatiivide ilmumises, näiteks ühekordsed e-sigaretid, mis on valdavalt valmistatud paberist ja/või sisaldavad biolagunevaid komponente, mis aitavad lahendada nende toodetega seotud keskkonnamuresid.